Svet "like-ov"

Autor: Sára Minárová | 6.11.2012 o 21:00 | Karma článku: 5,12 | Prečítané:  679x

Kto už dnes nie je na facebooku? Iba malé percento šťastlivcov (nie, v slove "šťastlivec" nie je žiadna irónia) netuší, ako funguje modrý virtuálny svet. No majú o to viac času na dôležitejšie veci.

S facebookom je pevne späté slovíčko "like". Vyjadrujeme ním súhlas s príspevkom kamaráta, kvalitu odporúčaného článku či reagujeme na zmenu profilovej fotky. Tlačítko "like" nahradilo aj bývalé "stať sa fanúšikom". Stávali sme sa fanúšikmi hercov, hudobných skupín, politikov, ale aj citátov či hier.

V dnešnej dobe si otvorím napríklad fotku stránky, ktorá ponúka zábavné obrázky, a hneď vidím medzi komentármi: "prosím like na moju stránku", "prosím like a zdieľať" a podobne. Mám pocit, že väčšinou tieto stránky spravujú mladí ľudia v skorom tínedžerskom veku a dúfajú, že ľudia sú stroje, ktoré "zožerú" všetko, čo sa im predloží. Niektorí admini len naháňajú "lajky", aby si mohli povedať : "Mám na facebooku stránku s 20000 fanúšikmi! No nie je to super?"

Tiež som založila jednu stránku na facebooku. Keď sa mi ju podarilo celkom slušne rozbehnúť, mala asi 26000 fanúšikov. Priznám sa, nedávala som tam nič hodnotné, väčšinou len statusy o počte dosiahnutých fanúšikov. Potom stránku zrejme niekto nahlásil ako nevhodnú, pretože som ako admin nemohla nič uverejňovať. Nedávno som na ňu klikla a zistila som, že je už všetko v poriadku. Odvtedy sa snažím aspoň raz za deň nájsť niečo "k veci", čo by sa na stránku podľa jej názvu hodilo. Dala som si záväzok, že nebudem zdieľať žiadne iné stránky a robiť reklamu hocikomu inému. O moju priazeň sa uchádzala stránka o veštení, no diplomaticky som zahnala nádej na zdieľanie, keďže tieto záležitosti vôbec nepodporujem. Taktiež mi istá slečna dva razy po sebe na stenu dala odkaz na video s textom "check it, like it and share it". Pozerala som si z videa len kúsky, no vôbec som sa necítila na zdieľanie niečoho takého. Povedala som si "trikrát a dosť". Slečna ma asi na diaľku počula, pretože odkaz sa viac na stránke neobjavil.

Počet fanúšikov mojej stránky sa zmenšuje - momentálne je toto číslo o niečo väčšie ako 24000. No nezúfam - vidím, že fotky a citáty sa ľuďom väčšinou páčia. Počet fanúšikov, ktorí dali komentárom najavo svoju nespokojnosť, by som zrátala na prstoch jednej ruky.

K napísaniu tohoto článku ma "nakopol" status istej stránky na facebooku. Nebola však prvá, ktorá to píše. Cez stránku ľudí oslovuje spoločnosť zaoberajúca sa reklamou na facebooku (existuje taká vôbec?), ktorá prenajíma stránky s obrovským počtom fanúšikov a taktiež dokáže zabezpečiť veľké navýšenie zhliadnutí videí na YouTube. Pýtam sa - načo?

O čo mi vlastne ide? Zamýšľam sa nad tým, čo vlastne máme z tých všetkých lajkov a miliónov zhliadnutí videa (okrem dobrého pocitu z vykonanej práce). Nehovorím, že sa nemáme snažiť uverejňovať hodnotné veci. Narážam na to, že z lajkov sa nenajeme. Nezarobíme si vďaka nim na nový notebook či mobil.

Čitateľ si však môže pomyslieť, že toto sú len silácke slová. A aj sú. Treba začať od seba. Zrušiť si facebook?

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Je nereálne, aby nepriaznivý stav zvrátil.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.


Už ste čítali?